fredag den 9. november 2007

Mail

Har taget mig den frihed at poste Magnus' mail...

Hvor er det fedt at komme hjem efter en lang dag og finde sin mailboks fyldt med kreative og energiske indspark:)

Lyder rigtigt godt med Henrik Søgaard, håber han kan give os mere at arbejde med. For lige at tømme hovedet engang er der her et par andre emner vi kan forfølge:

  1. Den grundlæggende teknik bagved vindmøllekraft
  2. Kabler og hvordan de bruges i dag (havde en længere snak med en fra Danfoss der fortalte, at et af deres problemer i dag er at få strøm ned til dem der arbejder på bunden med at bore, da kablerne vejer mere end platformen kan holde oppe).
  3. Jetstrømmene (som Morten har sparket igang:))
  4. Grundlæggende aerodynamik - hvordan får vi dragen op og hvordan sikrer vi at den bliver oppe?
  5. Teknik - er der andre relaterede forretnings/teknik områder vi kan "låne" fra?
  6. Research ud i om der findes materialer tilgængeligt på markedet der kan overleve i ekstremsituationer (400km/t vindstyrke, kulde og høj vægtbelastning)
  7. ??
Rent præsentationsteknisk kunne vi også overveje at kigge nærmere på et par ting, som er uafhængig af det tekniske.
  1. Vi mangler et logo der kan sætte et første ansigt på vores smukke barn:)
  2. Illustrationer af vores foreløbige ide(er)
  3. Lidt grundlæggende research på om der er andre der har haft samme gale ide eller noget derhen af (jævnfør de fede billeder!)
  4. Research ud i potentielle samarbejdspartnere - for at give ideen endnu mere "jordforbindelse"
  5. Hvad eller hvem er vores målgruppe??
  6. Kan vi sætte flere tal på sagen? Tænker i potentielt power-output, dimensionering af dragen, måske et konkret eksempel på hvor meget det kræver at løfte en rumfærge der vejer så og så mange ton etc. (generelt at sætte nogle relationsforhold op som vil gøre vores ide mere håndgribelig)
  7. Oprette et fællesdrev/blog/etc hvor vi kan smide alle vores gale ideer op på? Vil gerne nominere googledocs som mulig kandidat
  8. ??
Ovenstående har jeg ikke skrevet for at illustere at vi står overfor en potentielt omfattende opgave;) Mit forslag er at vi starter med at vælge nogle enkelte insatsområder, som vi så går i kødet på. Det betyder at vi skal satse lidt, men hellere det end at vi går døde inden vi kommer igang.

Begge lister er udtryk for hvad jeg lige havde i hovedet og er således nu til fri leg og redigering. En af de vigtigste ting lige nu, er efter min mening, at vi lige får set hinanden i "øjnene" enten i real life eller på mail. Jeg kan forestille mig at alle har møg travlt, så det kunne være rart lige at afstemme forventningerne. Som det nok kan ses, synes jeg at vi skal give den en lille skalle og få banket en fed præsentation sammen til d. 26. Alle kan så byde ind med kompetencer og de ressourcer de har og sammen skal vi sku nok få gjort det flyvefærdigt.

Hvis mødet skal foregå i den virkelige verden, vil jeg gerne nominere den kommende weekend, evt. lørdag eller søndag kl. 14, på en cafe i indre Kbh?

Hvis I finder dette overambitiøst og totalt stræber-agtigt er det fuldt forståeligt:) Jeg har personligt ikke før fået muligheden for at "lege" med et firma før på denne måde og vil derfor gerne prøve at presse den, for at se hvor langt vi kan nå!

Nok fra min hånd, god aften til jer alle. Håber at I har lyst at lege med!

Ingen kommentarer: